خودرو های کیا و هیوندای خودرو های کیا و هیوندای .

خودرو های کیا و هیوندای

فیلتر هوای ماشین را چه زمانی باید تعویض کرد؟

 

 

تعویض فیلتر هوای موتور یکی از موارد نگهداری است که اغلب می توان از آن چشم پوشی کرد، اما فیلتر هوای کثیف می تواند بر عملکرد خودرو شما تأثیر منفی بگذارد.

خودروهای مدرن و همینطور خودرو های کیا و هیوندای به طور کلی دارای دو فیلتر هوا هستند: یکی برای کابین و دیگری برای موتور. فیلتر کابین کیا و فیلتر کابین هیوندای نیز باید به صورت دوره ای تعویض شود ، اما در برنامه زمانی متفاوت از فیلتر هوای موتور. هدف از فیلتر هوا کیا و فیلتر هوا هیوندای جلوگیری از ورود گرد و غبار، کثیفی و سایر آلودگی های محیطی به داخل موتور است. با گذشت زمان، فیلتر هوا کثیف و مسدود می شود و باید تعویض شود.

 

هر چند وقت یکبار فیلتر هوای موتور نیاز به تعویض دارد متفاوت است. برنامه های تعمیر و نگهداری برای خودروهای مختلف در چند بار تعویض فیلتر هوا متفاوت است. به عنوان مثال، در بیشتر موتورهای شورلت، فاصله زمانی تعویض پیشنهادی هر 45000 مایل است، اما فورد می‌گوید این کار باید هر 30000 مایل در بسیاری از موتورهایش انجام شود. اما در خودرو های کیا و هیوندای معمولا پیشنهاد می شود هر 7 هزار کیلومتر این کار انجام شود. فیلتر هوا سراتو 2014 تا 2017 ، فیلتر هوا النترا ، فیلتر هوا اپتیما 2011 تا 2015 ، فیلتر هوا سوناتا yf ، فیلتر هوا سانتافه ، فیلتر هوا کادنزا ، فیلتر هوا سوناتا قدیم 2006 تا 2010 و فیلتر هوا آزرا قدیم 2007 تا 2010 ، فیلتر هوا اپتیما 2009 و 2010 و کارنز از جمله مواردی هستند که باید در کیلومتر 5 تا 7 هزار تعویض شوند

ممکن است بتوانید تشخیص دهید که فیلتر چه زمانی نیاز به تعویض دارد فقط با نگاه کردن به آن. اگر در قسمتی که هوای بیرون از آن وارد می شود، نواحی سیاه پیدا کردید، ممکن است زمان تعویض فرا رسیده باشد. خبر خوب این است که دسترسی به فیلترهای هوا در اکثر موتورها نسبتاً آسان است و در صورت نیاز به کمک می توانید مکان را در دفترچه راهنمای مالک خود بررسی کنید.

 

بر اساس مطالعات مشخص شده، گرفتگی فیلتر هوا به طور قابل توجهی بر مصرف سوخت تأثیر نمی گذارد ، اما می تواند 6 تا 11 درصد به شتاب آسیب برساند. اندازه گیری شتاب سخت تر از مصرف سوخت است، بنابراین ممکن است متوجه کاهش عملکرد نشوید زیرا کاهش تدریجی خواهد بود. به همین دلیل، ایده خوبی است که به طور دوره ای فیلتر هوای موتور را به صورت بصری بررسی کنید تا از تمیز بودن آن مطمئن شوید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۹:۵۸ توسط:سبحان موضوع: نظرات (0)