خودرو هاي كيا و هيونداي خودرو هاي كيا و هيونداي .

خودرو هاي كيا و هيونداي

فيلتر هواي ماشين را چه زماني بايد تعويض كرد؟

 

 

تعويض فيلتر هواي موتور يكي از موارد نگهداري است كه اغلب مي توان از آن چشم پوشي كرد، اما فيلتر هواي كثيف مي تواند بر عملكرد خودرو شما تأثير منفي بگذارد.

خودروهاي مدرن و همينطور خودرو هاي كيا و هيونداي به طور كلي داراي دو فيلتر هوا هستند: يكي براي كابين و ديگري براي موتور. فيلتر كابين كيا و فيلتر كابين هيونداي نيز بايد به صورت دوره اي تعويض شود ، اما در برنامه زماني متفاوت از فيلتر هواي موتور. هدف از فيلتر هوا كيا و فيلتر هوا هيونداي جلوگيري از ورود گرد و غبار، كثيفي و ساير آلودگي هاي محيطي به داخل موتور است. با گذشت زمان، فيلتر هوا كثيف و مسدود مي شود و بايد تعويض شود.

 

هر چند وقت يكبار فيلتر هواي موتور نياز به تعويض دارد متفاوت است. برنامه هاي تعمير و نگهداري براي خودروهاي مختلف در چند بار تعويض فيلتر هوا متفاوت است. به عنوان مثال، در بيشتر موتورهاي شورلت، فاصله زماني تعويض پيشنهادي هر 45000 مايل است، اما فورد مي‌گويد اين كار بايد هر 30000 مايل در بسياري از موتورهايش انجام شود. اما در خودرو هاي كيا و هيونداي معمولا پيشنهاد مي شود هر 7 هزار كيلومتر اين كار انجام شود. فيلتر هوا سراتو 2014 تا 2017 ، فيلتر هوا النترا ، فيلتر هوا اپتيما 2011 تا 2015 ، فيلتر هوا سوناتا yf ، فيلتر هوا سانتافه ، فيلتر هوا كادنزا ، فيلتر هوا سوناتا قديم 2006 تا 2010 و فيلتر هوا آزرا قديم 2007 تا 2010 ، فيلتر هوا اپتيما 2009 و 2010 و كارنز از جمله مواردي هستند كه بايد در كيلومتر 5 تا 7 هزار تعويض شوند

ممكن است بتوانيد تشخيص دهيد كه فيلتر چه زماني نياز به تعويض دارد فقط با نگاه كردن به آن. اگر در قسمتي كه هواي بيرون از آن وارد مي شود، نواحي سياه پيدا كرديد، ممكن است زمان تعويض فرا رسيده باشد. خبر خوب اين است كه دسترسي به فيلترهاي هوا در اكثر موتورها نسبتاً آسان است و در صورت نياز به كمك مي توانيد مكان را در دفترچه راهنماي مالك خود بررسي كنيد.

 

بر اساس مطالعات مشخص شده، گرفتگي فيلتر هوا به طور قابل توجهي بر مصرف سوخت تأثير نمي گذارد ، اما مي تواند 6 تا 11 درصد به شتاب آسيب برساند. اندازه گيري شتاب سخت تر از مصرف سوخت است، بنابراين ممكن است متوجه كاهش عملكرد نشويد زيرا كاهش تدريجي خواهد بود. به همين دليل، ايده خوبي است كه به طور دوره اي فيلتر هواي موتور را به صورت بصري بررسي كنيد تا از تميز بودن آن مطمئن شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۹:۵۸ توسط:سبحان موضوع: نظرات (0)