خودرو هاي كيا و هيونداي خودرو هاي كيا و هيونداي .

خودرو هاي كيا و هيونداي

چند وقت يكبار بايد ماشينم را سرويس كنم؟

 

 

وسايل نقليه زماني كه به طور مداوم تعمير و نگهداري شوند، عمر و دوام بيشتري دارندهرچه يك وسيله نقليه رسيدگي بيشتري شود، طول عمر بيشتري دارد وبه مراطب هزينه هاي كمتري بر روي دست مالكان خود مي گزارد

به عنوان اتخاذ يك استراتژي براي استاندارد كردن تعمير و نگهداري براي طيف وسيعي از وسايل نقليه و با توجه به منطقه اجرا، خواه در خيابان يا زمين ناهموار، يك وسيله نقليه بايد در فواصل زماني منظم تعميرات اساسي شود. با اين حال، در همان زمان، فاكتور تنوع آشكارا نهفته است، زيرا ممكن است با توجه به پيشنهاد هر توليد كننده در مورد آن تغيير كند. علاوه بر اين، يك استراتژي بسيار واقعي براي سنجش نياز به تعديل وجود دارد. خودرو ها بايد بين 5 تا 10 هزار كيلومتر سرويس روغن شوند. پيشنهاد ما اين است كه مقداري از اين مسافت را براي ترافيك شهر ها در نظر بگيريم تا به خودرو خسارتي وارد نشود

عامل اصلي تأثيرگذار بر نمايشگاه عمومي وسيله نقليه و زندگي، موتور و هسته وسيله نقليه است. خودرو به دليل روغن موتور با خنك نگه داشتن و روغن كاري آن براي رفع نيازهاي خود پايدار مي ماند. روغن موتور به دليل مسافت پيموده شده و استفاده بي وقفه آلوده مي شود. انتخاب زيركانه در انجام چك هاي ماه به ماه از طريق مركز فروش خودرو يا ايستگاه هاي مديريت خودرو است. گذشته از آن، برخي اصلاحات زماني وجود دارد كه به همين ترتيب نياز به بررسي دارند، مانند تايرها بايد براي هر گونه علامت در مجوز بررسي شوند. اين اساسي است كه وسيله نقليه بايد در زواياي مختلف رانندگي تسلط قانوني داشته باشد. 

روغن موتور كاسترول مگناتك 10W40   و روغن موتور كاسترول مگناتك 5W30 جمله روغن هاي بسيار مناسب و با كيفيت بازار ايران است كه براي طيف وسيعي از خودرو ها مناسب مي باشد.

 كاسترول 10W40 داراي شماره سريال 6260374613204 مي باشد

 

سرويس به موقع روغن در سالم ماندن موتور تاثير فراواني دارد و از جرم گرفتن و رسوب موتور جلوگيري مي كند. تاخير در تاويز روغن موتور ممكن است باعث ياتاقان زدن و خرابي رينگ ها و پيستون ها شود.

 

سرويس هاي خودرو تنها به موتور و سرويس روغن آن نمي شود و مواردي همچون بازديد لنت ها و تعويض لنت ترمز، بازديد و تعويض  شمع موتور و فيلتر بنزين نيز از موارد بسيار مهم در سرويس خودرو مي باشد

يك وسيله نقليه ديزلي با مكش بالا كار مي كند و موتور براي پشتيباني از سرمايه گذاري طولاني تر كار مي كند. ورودي هوا به سمت موتور هماهنگ مي شود. اين هوا مي تواند احتمال ريزش زباله و آسيب به موتور را داشته باشد. در موتورهاي نفتي، نگهداري تقريباً كم است. با اين حال، با تعمير و نگهداري سه ماهه در يك سال، پوشش مسافت پيموده شده را به طور گسترده اي گسترش مي دهد

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۴:۵۳ توسط:سبحان موضوع: نظرات (0)